Is het: Alle vragen zijn goed beantwoordt?

Ik vraag me af of het met dt eindigt.
Alle vragen zijn goed beantwoord
Alle vragen zijn goed beantwoordt

Alvast bedankt

2 weken geleden
in: Taal
Amadea
2 weken geleden
Een voltooid deelwoord wordt nóóít met dt geschreven.
Gebuikersnaam
2 weken geleden
@amadea hartstikke bedankt voor de snelle reactie

Antwoorden (1)

Alle vragen zijn beantwoord.

Het is namelijk "zijn beantwoord".
Voltooide tijd dus.

Anders dan:
Hij beantwoordt alle vragen goed.

Overigens eindigt niks met "dt".
Iets is stam of stam+t.
Denken in "dt" is een vreemde aangeleerde manier van denken.
2 weken geleden
Gebuikersnaam
2 weken geleden
Bedankt voor de snelle reactie, nu snap ik het
LeonardN
2 weken geleden
Wat je altijd kan doen is een ander werkwoord pakken welke niet de wat lastige be----d vorm heeft.
Neem vormen. (maakt misschien een rare zin maar maakt niet uit) Alle vragen zijn gevormd.
Hij vormt alle vragen. Je zou nu nooit gevormdt vermoeden, dat is immers een onbestaande vervoeging. Rn het laat gelijk zien dat het een gevormd is dus ook "beantwoord".
Thecis
2 weken geleden
Ik neem hier altijd lopen of maken voor. Heel makkelijk om dan te bepalen of het het voltooid deelwoord is of niet. En inderdaad, de zinnen zijn soms heel raar, maar je weet direct wat het moet zijn.
+
Antoni
2 weken geleden
@Thecis, de voltooid deelwoorden van 'lopen' en 'maken' zijn 'gelopen' en 'gemaakt'. Dat zijn niet echt voltooid deelwoorden waarmee je goed uit de voeten kan als je niet weet hoe je het voltooid deelwoord van 'beantwoorden' correct moet schrijven.